Dieta dla urody

ZDROWE WŁOSY I PAZNOKCIE

Codzienna pielęgnacja to za mało. Czasami mimo wszystkich zabiegów kosmetycznych włosy są matowe, a paznokcie kruche. To znak, że powinno się zadbać o dietę bogatą w żelazo, biotynę, witaminę A i kwas foliowy. Ważne są też białka, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz minerały: krzem, cynk i magnez.

 

CO JEŚĆ?

Produkt

kalorie w 100g

Produkt

kalorie w 100g

Karkówka pieczona

158

Brokuły

24

Pierś kurczaka z grila

145

Soczewica

93

Olej rzepakowy

900

Twaróg

128

Żółta papryka

29

Orzechy włoskie

688

Dynia

13

Szpinak gotowany

17

Marchew

28

Sałata

14

Brzoskwinie

38

Galaretka z indyka

193

Morele

31

Kiełki pszenicy

15

Melony

24

Piwo

70

Pomarańcze

40

Napar z pokrzywy

0

Kalafior

29

 

 

 

CZEGO UNIKAĆ:

nadmiaru produktów zbożowych, cukru i słodyczy, bardzo słodkich owoców.

                                                                                                                                                                          

                                            

 JĘDRNA SKÓRA                                      

Gdy skóra traci elastyczność, pojawiają się zmarszczki. Najczęściej jest to spowodowane odwodnieniem organizmu i działaniem organizmu i działaniem wolnych rodników. Przed zbyt wczesnym starzeniem uratuje Cię woda! Pij co najmniej 2 litry płynów dziennie. Jedz też produkty bogate w antyoksydanty. W ten sposób ujędrnisz skórę całego ciała.

 

CO JEŚĆ?

Produkt

kalorie w 100g

Produkt

kalorie w 100g

Awokado

165

Owoce świeże

 

Pomidory

17

Soki owocowe

 

Łosoś

200

Woda

0

Zarodki pszenicy

370

Herbatki owocowe

0

Surowe warzywa

 

 

 

CZEGO UNIKAĆ:

alkoholu.

 

 

 

GŁADKIE UDA

Przyczyna powstawania cellulitu nie jest do końca znana. Przypuszcza się jednak, że ma na to wpływ także niewłaściwy sposób odżywiania. Produkty tłuste lub smażone na wielokrotnie używanym tłuszczu nasilają powstawanie wolnych rodników. Nie służą Ci również potrawy kwasotwórcze (mięso) i zawierające dużo soli. Zmień sposób ich przyrządzania: zamiast smażyć, gotuj na parze lub piecz. Jedz jak najwięcej surowych warzyw i owoców, zwłaszcza bogatych w witaminę C. Twoim sprzymierzeńcem jest również błonnik. Pamiętaj, aby dużo pić zwłaszcza zielonej herbaty.

 

CO JEŚĆ?

Produkt

kalorie w 100g

Produkt

kalorie w 100g

Grejpfruty

20

Szpinak

20

Muesli z owocami

318

Brązowy ryż

322

Cebula

35

Pieczywo pełnoziarniste

226

Czosnek

90

Grube kasze

141

Pomarańcze

40

Dorsz gotowany

78

Truskawki

32

Sola z grilla

50

Jabłka

50

Chudy biały ser

100

Maliny

25

Zielona fasolka

35

Pomidory

17

 

 

 

CZEGO UNIKAĆ:

tłustego mięsa, jasnego pieczywa, płatków kukurydzianych, serów topionych i pleśniowych, słodyczy, soli, kawy, alkoholu.

          

                                           

PŁASKI BRZUCH

Masz wystający brzuszek, chociaż nie przekraczasz prawidłowej wagi. Powody mogą być dwa. Jesteś zestresowana i kortyzol (hormon wydzielający się podczas stresu) powoduje odkładanie się tłuszczu w jamie brzusznej albo masz wzdęcia. Pozbądź się problemu wprowadzając do jadłospisu produkty bogate w błonnik, wapń i białko. Zastąp też tłuszcze nasycone nienasyconymi.

 

CO JEŚĆ?

 

Produkt

kalorie w 100g

Produkt

kalorie w 100g

Siemię lniane

400

Łosoś na parze

200

Fasolka szparagowa

35

Makrela wędzona

230

Soczewica

93

Flądra pieczona

98

Groch*

94

Pestki dyni

347

Fasola*

123

Ziarna słonecznika

565

Ciecierzyca

121

Duszona pierś z kurczaka

145

Owoce świeże

 

Oliwa z oliwek

900

Owoce suszone

 

Gotowane warzywa

 

Jogurt naturalny

60

 

 

 

CZEGO UNIKAĆ:

soli, tłustych potraw, smażonego mięsa, słodyczy, alkoholu, fast foodów.

*) Groch i fasola nie spowodują wzdęcia, jeśli wcześniej namoczysz je w wodzie (2 godz.) i ugotujesz w świeżej. Dodawaj do nich kminek i majeranek.

 

 

Opracowała Katarzyna Poros - Dietetyk

 

Created by: red.com.pl